WEEKLY ROUTINE


zPONIEDZIAŁEK
Dzień plastyczny i muzyki klasycznej oraz zajęcia z muzyki z P. Marcinem 15:30-16:00

W tym dniu malujemy wszystko i wszystkim przy akompaniamencie muzyki klasycznej. Dzieci malują i rysują na różnego rodzaju materiałach, papierze, kartonie, foli, materiale itp. Tak jak ciało nie może istnieć bez wody, tak dusza dziecka nie może istnieć bez twórczości plastycznej. Plastyka jest formą wyrażania pragnień, nadziei, zwatpień, radości i smutków oraz najbardziej fantastycznych marzeń. Dzieci wyrażają emocje w swoich rysunkach, bo malują to, co mają do powiedzenia oraz sposób w jaki chcą to wyrazić. Podczas odpoczynku starsze dzieci przenoszą się w świat Disney's "Fantasia" jest to animacja Walta Disneya do muzyki klasycznej :)))


WTOREK
Dzień teatru i muzyki /zajęcia na basenie z P.Michałem - odwołane do czasu remontu basenu /

Dzień teatru to nie tylko zabawa w teatr, dzieci uczą się interpretować teksty poprzez naukę nowych piosenek i rozwijają zdolność wyrażania słów gestem wcielając się w postaci z wierszy oraz opowiadań tematycznie przypożądkowanych tematowi tygodnia.  Wcielamy się w nowe dla nas role, a podczas zajęć kreatywnych wykonujemy pacynki, stroje, scenografię etc. Zajęcia stanowią jednocześnie świetną szkołę ekspresji i okazję do zabawy w grupie. Dzieci wcielają się w różne role i odgrywają scenki dramowe - poprzez to nabierają pewności w poruszaniu się oraz kształtują swoje ciało. Maluszki przynoszą również własne kostiumy i maski z domu, dzięki czemu mamy świetną okazję do wykorzystania ich nie tylko w specjalne dni. 

 

ŚRODA
Dzień manualny, warsztaty dziennikarskie, warsztaty z filcowania.

W tym dniu dzieci wycinają nożyczkami, lepią z gliny, plasteliny, playdough, wycinają z foli, konstruują z papieru, bibuły oraz kartonu. Jest to praca indywidualna mająca na celu: rozwijanie spostrzegawczości gdzie musimy nie tylko opisać poznane przedmioty i zjawiska lecz dostrzec w nich różne drobne, trudno zauważalne, a przy tym istotne właściwości; rozwijamy myślenie twórcze, które wymaga znalezienia różnych rozwiązań problemu; oraz rozwijamy wyobraźnię, która jest potrzebna do tworzenia nowych obrazów umysłowych. Wyobrażenie czegoś pozwala na przewidywanie rezultatów działań. To włśnie mają na celu nasze zajęcia w środy.  Podczas warsztatów dziennikarskich zaś dzieci odkrywają tajemnice tego pasjonującego zawodu. Uczą się zadawać pytania, dzięki którym zdobywamy informacje na różne tematy. Przeprowadzamy wywiady z interesującymi ludźmi. Warsztaty te uzależnione są od tematu tygodnia :) Na warsztatach z filcowania dzieci rozwijają swoje zdolności manualne własnoręcznie wykonując prace z filcu :)))))))))


CZWARTEK
Dzień savoir – vivre, czyli jak być damą i dżentelmenem, edukacja emocjonalna /zajęcia z P.Mariuszem-logopedą g.: 9:00-12:00/, oraz warsztaty origami czyli sztuka składania papieru :)

W oparciu o „Podręcznik dobrych manier dla dzieci” Fernanda Torasso Bianchero, „Bon Ton” Jasminka Petrovica, „Dobre wychowanie wierszem” Bożeny Piergy i wiele innych, uczymy się kulturalnych zachowań na co dzień, w różnych sytuacjach i miejscach, np. w domu, na wycieczce, na zakupach, przy stole, etc. W zabawny sposób dzieci przekonują się, że warto w życiu dbać o czystość, być grzecznym, miłym i kulturalnym, bo to ułatwia życie nie tylko całemu otoczeniu, ale także im samym. W tym dniu dzieci przynoszą swoje ulubione zabawki z domu, po to aby nauczyć się dzielenia z innymi. Uczymy się również poprawnej wymowy /zajęcia z logopedą/; a praca z origami jest metodą na szybki sukces i wzmocnienie wiary we własne możliwości :) Origami uczy logicznego myślenia, systematyczności, dokładności i precyzji manualnej, rozwija wyobraźnię przestrzenną, zdolności twórcze jest mądrym i głęboko wychowawczym zajęciem. 


PIĄTEK
Dzień sportu /ćwiczenia korekcyjne/ oraz eksperymentów.

Uczymy tolerancji. Organizujemy konkurencje sportowe, które uczą nas zdrowej rywalizacji, jak również cieszenia się z wygranej i radzenia sobie z porażką. Wykonujemy ćwiczenia usprawniające, kondycyjne, poprawiające ruchomość wszystkich stawów. :))))  Dzieci w tym dniu również robią „porządki”, myjemy stoliki i półeczki, segregujemy zabawki, porządkujemy zabawki. Dzięki temu dzieci przenoszą te nawyki do domu, gdzie mogą pomóc w porządkach. W tym dniu przeprowadzamy równiez eksperymenty, które maja ogromny wpływ na rozwój naszych maluszków ponieważ każda zabawa tego rodzaju niesie za sobą ładunek pozytywnych emocji, co wspiera proces uczenia się :)

"POWIEDZ MI, A ZAPOMNĘ, POKAŻ - A ZAPAMIĘTAM, POZWÓL MI DZIAŁAĆ, A ZROZUMIEM":)